NOWĄ GENERACJĘ LEXUSA ES BĘDZIE PROMOWAŁA PIERWSZA W ŚWIECIE REKLAMA STWORZONA PRZEZ SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ

NOWĄ GENERACJĘ LEXUSA ES BĘDZIE PROMOWAŁA PIERWSZA W ŚWIECIE REKLAMA STWORZONA PRZEZ SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ

  • Na zamówienie Lexusa powstał pierwszy w świecie film, którego scenariusz napisała sztuczna inteligencja
  • 60-sekundowy film „Driven by Intuition” nakręcił laureat Oscara Kevin Macdonald
  • Projekt, reklamujący w Europie nową generację Lexusa ES, podkreśla nowatorstwo marki
  • Film będzie prezentowany na internetowych kanałach Lexusa od 19 listopada, przed rozpoczęciem europejskiej kampanii reklamowej ES w grudniu

Globalna reputacja Lexusa jako marki znanej z innowacji i wykorzystania najnowszych technologii stała się inspiracją dla powstania pierwszego w świecie filmu reklamowego, którego scenariusz w całości stworzyła sztuczna inteligencja (AI, Artificial Intelligence). 60-sekundowy film „Driven by Intuition” wyreżyserował zdobywca Oscara Kevin Macdonald.

Premiera filmu odbędzie się jutro (15 listopada) w Wielkiej Brytanii, po czym będzie on prezentowany w kanałach mediów społecznościowych oraz europejskich kinach, zapowiadając wprowadzenie na rynek nowej generacji luksusowego sedana ES na początku przyszłego roku.

Film „Driven by Intuition” jest efektem tego samego śmiałego ducha technicznej innowacji, dzięki któremu powstała słynna lewitująca „deskorolka” Lexus Hoverboard. Scenariusz filmu został w całości wygenerowany przez mechanizmy sztucznej inteligencji stworzone przez technicznego partnera Lexusa, firmę Visual Voice we współpracy z The&Partnership za pomocą zestawu narzędzi AI i aplikacji IBM Watson.

Tak powstałą koncepcję wcielił w życie Kevin Macdonald, reżyser filmów „Ostatni król Szkocji” i „Whitney”, nagrodzony przez amerykańską Akademię Filmową Oscarem dla najlepszego filmu dokumentalnego za „One Day in September”.

Na potrzeby filmu stworzono specjalny system sztucznej inteligencji, który poddał analizie wszystkie nagodzone reklamy dóbr luksusowych z ostatnich 15 lat. Pomogło to w określeniu emocji wpływających na percepcję reklam przez widzów oraz na wyniki wykonanych na zamówienie badań ludzkiej intuicji.

Nową reklamę będzie można oglądać na kanałach Lexusa od 19 listopada.

Close Menu